Železniční dopravu v kraji posílí příští rok nové vlaky. Jezdit budou i v Kralupech
Středočeský kraj úterý 28.2.2023
Ilustrační foto Autor: České dráhy
Zastupitelé Středočeského kraje na svém zasedání schválili nasazení 22 nových, elektrických jednotek známé pod obchodním označením RegioPanter. Kraj tak využije opce, kterou mu umožnila smlouva uzavřená s Českými drahami před 4 lety.
Středočeský kraj opět zvýší kvalitu cestování na železnici. Využije opce a nechá nasadit 22 nových elektrických jednotek RegioPanter pro 240 cestujících (EMU 240). Projekt na zasedání schválili krajští zastupitelé. Nové jednotky vyjedou na konci roku 2024 a výrazně tak pomohou již dnes přetíženým jednotkám CityElefant.
Celý projekt zapadá do koncepce transformace veřejné dopravy ve Středočeském kraji tak, aby byla dlouhodobě udržitelná a kvalitní. Bude se jednat o první zcelanové elektrické vlakové soupravy dodané na středočeské a pražské koleje po 12 letech. „Jsem potěšen, že zastupitelstvo tento krok schválilo. Je načase nahrazovat zastaralý vozový pak novou technikou. Zároveň musíme reagovat na neustále rostoucí poptávku po přepravě v rámci regionální dopravy v kraji i v Praze a také na postupné dokončování modernizace železniční sítě, kde je průběžně zaváděn zabezpečovač ETCS,“ konstatuje Petr Borecký, radní pro oblast veřejné dopravy.
Nákup nových, nízkopodlažních vlaků přes České dráhy je pro kraj výhodný. Dopravce totiž má na dodávku jednotek uzavřenu rámcovou smlouvu na 90 kusů, je tedy schopen jejich včasné nasazení skutečně zajistit. Jednotky mají být, mimo jiné, nasazovány v rámci aktuálního uceleného dopravního konceptu – je provozně výhodné, aby jednotky byly pořízeny a následně provozovány ČD, mj. i s ohledem na možnost variability na různých výkonech podle aktuálních potřeb kraje. Zároveň nebude nutné doinstalovávat finančně nákladný zabezpečovač ETCS, jako u starších jednotek. Panteři totiž mají zabezpečovačuž z výroby.
Nové vlaky jsou uzpůsobeny pro napájení oběma trakčními soustavami v ČR (3 kV DC, 25 kV 50 Hz). V komfortní výbavě nechybí klimatizace, elektrické zásuvky, bezdrátové připojení pomocí technologie wi-fi, nebo oddíl 1. třídy. Maximální rychlost činí 160 km/h.„Dodání jednotek předpokládáme do konce roku 2024, tj. s plným nasazením pravděpodobně od počátku platnosti jízdního řádu 2024/2025. Nasadíme je na linky lince S4/U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem, chceme je nasadit i na linku spěšných vlaků R41 Praha – Kolín s prodloužením vybraných spojů do Kutné Hory a Čáslavi. Ve špičkách pracovního dne pak budou nasazovány zdvojené jednotky v úsecích Praha – Kralupy n. Vltavou a Praha – Kolín. Kapacita vlaku se tak přiblíží pěti stem místům k sezení,“ uzavírá Petr Borecký.
Tisková zpráva byla převzata z webu Středočeského kraje. Titulek je redakční. Zdrojem úvodní fotografie jsou České dráhy..
Byl článek zajímavý?
Udělte článku hvězdičky, abychom věděli, co rádi čtete. Čím více hvězdiček, tím lépe.
5.9.2025 | Modernizace školní jídelny Na Sadech ve Slaném dokončena! Nová budova za 91 milionů korun, která slouží nejen žákům, zvládne denně připravit až 1100 obědů.
2.9.2025 | Nové městské byty ve Slaném? Vzniknout by mohly přestavbou budovy v Tomanově ulici. Nejprve ale musí zastupitelé posvětit její nákup, patří totiž státu.
5.5.2025 | Kvalitní novou čtvrť si účastníci šetření spojují v první řadě s dobře vyřešenou dopravou a parkováním. Na druhém místě zmiňují bezpečnost, a to jak dopravní, tak osobní, a s ní související klid. Třetici...
Přijďte se podívat na výstavu Fenomén Masaryk od Národního muzea. Výstava v našem domově ukazuje T.G.M. jako intelektuála, prezidenta i zastánce morálních hodnot. Otevřeno pátek–neděle od 10.00 do 15.30.
Největší kulturní událost roku a oslavy města odstartují první zářijový víkend v pátek 5. 9. a potrvají do neděle 7. 9. tradičně v Městském stadionu Sletiště.